Obserwujesz w social mediach konta, które imponują Ci ilością followersów, zaangażowaniem lub pozytywnymi opiniami? I choć nie masz wglądu w konto bankowe właściciela, to nietrudno jest Ci się domyślić, że ta firma odnosi sukcesy. Może sam chciałbyś uzyskać taki rezultat… Mam nadzieję, że do głowy nie przychodzi Ci teraz kopiowanie cudzych pomysłów! Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest strategia social media – dobrze opracowany plan, który krok po kroku pozwoli Ci zrealizować cele biznesowe Twojej firmy i jej obecności w mediach społecznościowych.
Strategia Social Media – jak ją przygotować?
Czym jest strategia?
Strategia Social Media nie jest strategią marketingową firmy, a raczej czymś, co z niej wynika i jest tworzone na jej podstawie. Powinna być spójna z innymi działaniami firmy, prowadzonymi poza mediami społecznościowymi, przemyślana i spisana na papierze. Strategia może się zmieniać, w zależności od efektów, które firma osiąga, trendów i celów, które sobie zakłada.
Dlaczego warto mieć strategię social media?
Spisana strategia stanowi trzon działań Twojej firmy. Daje Ci poczucie bezpieczeństwa, masz jasno wytyczony cel e mediach społecznościowych i w każdej chwili, kiedy kusi Cię kopiowanie konkurencji, szukanie pomysłów w sieci możesz do niej zerknąć i zweryfikować potrzeby swojej grupy docelowej.
Skoro wspomniałam o grupie docelowej, to warto, abym napisała jeszcze, że strategia social media opiera się na grupie docelowej i jej dokładnej analizie. Oprócz analizy grupy docelowej i jej przedstawiciela zwanego personą (lub kilku person) strategia musi opisywać:
1. Cel obecności firmy w social mediach
2. Analizę konkurencji
3. Mocne i słabe strony firmy
4. Kanały komunikacji, na których firma będzie obecna
5. To, jaką wartość firma będzie pokazywać, realizować
6. Branding
7. Budżet
8. Plan i harmonogram treści
9. Język komunikacji
10. Działania, które podejmiesz w SM
11. Kroki, które podejmiesz na wypadek kryzysu w mediach społecznościowych.
Strategia social media wymaga sporo pracy i wzięcia pod uwagę wielu elementów. Jeśli nie masz na to czasu lub pewności, że zrobisz to dobrze, to zapraszam Cię do współpracy. Mam doświadczenie w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii social media. Skorzystaj z moich usług, jeśli chcesz osiągnąć sukces swojej marki w mediach społecznościowych! Współpracę rozpoczniemy briefem, który stanie się dla nas podstawą do spisania strategii, a następnie jej wdrożenia i realizacji.
Zapraszam także do lektury wpisu o prowadzeniu konta na Facebooku.
Zostaw Komentarz