Prowadzenie Facebooka przez Wirtualną Asystentkę

with Brak komentarzy

Platforma Facebook, to kanał, z którego korzysta już prawie każda firma, niezależnie od branży, którą prezentuje. Obecność firmy w social mediach jest jednym z podstawowych kroków do budowania społeczności, a to w konsekwencji przekłada się na sprzedaż jej produktów lub usług. Prowadzenie Facebooka przez Wirtualną Asystentkę może okazać się dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie mają czasu zająć się regularnym dbaniem o publikowanie postów.  Z czasem przyniesie to zadowalające efekty.

 

Prawda jest taka, że prowadzenie Facebooka nie sprowadza się tylko do wrzucenia czegokolwiek i kiedykolwiek na stronę fanpage. Liczy się regularność, informacje, na które odbiorca czeka, nie bez powodu polubił przecież Twój fanpage, oraz zdjęcia i grafiki, które przyciągną wzrok. Każdego dnia facebookowicze widzą na swojej tablicy mnóstwo wiadomości. Dlatego Twój post musi być atrakcyjny, ciekawy i merytoryczny. Jakby na to nie patrzeć, można by obsługę Facebooka sprowadzić do pracy na prawie pełen etat, no może pół. Bardzo istotne we współpracy z WA w zakresie prowadzenia FB jest Twój feedback, jeśli chcesz aby było efektywnie to utrzymuj kontakt ze swoją asystentką, dostarczaj materiały, zatwierdzaj o czasie jej propozycje.

 

Jak wygląda prowadzenie Facebooka przez Wirtualną Asystentkę?

 

  1. Tworzenie postów i grafik na stronę

To jedna z podstawowych czynności, którą można zlecić Wirtualnej Asystentce. Jest to zadanie mniej lub bardziej czasochłonne i zależy też od zaangażowania przedsiębiorcy. Jeśli masz pomysły na treści, grafiki to już połowa sukcesu i mniej pracy dla Twojej asystentki. Ona przelewa to na papier i program do tworzenia grafik na social media. Jeśli to wirtualna asystentka ma tworzyć pomysły, a następnie treści i grafiki, to zadanie rozkłada się w czasie. W grę wchodzi zapoznanie się z branżą i research informacji, ponieważ należy stworzyć całą strategię marketingową. Wirtualna Asystentka może mieć masę pomysłów i świeże spojrzenie na Twoją tablicę. Może zdarzyć się, że będzie potrzebowała od Ciebie np. zdjęcia przedstawiające kulisy Twojej pracy, albo zdjęcia pracowników Twojej firmy.

Współpracowałam kiedyś w zakresie obsługi fanpaga z firmą z branży odzieżowej. Pamiętam, że  prosiłam klienta o zdjęcia zespołu, zdjęcia z zaplecza firmy, albo fotografie klientek podczas przymiarek, zdjęcia krawcowych, filmiki z wnętrza salonu. Skończyło się na obietnicach, wielka szkoda, bo fani lubią, jak odkrywa się przed nimi trochę tajemnicy, a nie tylko ostateczny efekt w postaci gotowego produktu.

Udostępnij Wirtualne Asystentce logo firmy, zdjęcia usług i produktów, zapoznaj ją ze swoim klientem docelowym, przekaż informacje o tym jak powstała firma i jak postępował jej rozwój. Może to być nie bez znaczenia jeśli chodzi o rozwój Twojego facebooka, czasem jakiś rzut okiem na karty historii może zaciekawić fanów i w rezultacie złożyć się cykl ciekawych postów.

  1. Publikacja postów

Wirtualna Asystentka nie koniecznie musi publikować posty na Twoim Facebooku, z tą funkcją wiąże się nadanie jej uprawnień co najmniej redaktora Twojej strony. Na tym etapie ważne jest, abyście ustalili: kiedy będą publikowane posty, w jakich godzinach i przez jakie narzędzie, wrzucanie treści z poziomu tablicy może być na dłuższą metę zbyt czasochłonne. Znacznie lepiej sprawdzają się tu narzędzia do planowania publikacji postów. Planujesz raz, a posty pojawiają się zgodnie z ustaleniami.  Zastanówcie się w jakich godzinach publikować na Facebooku. Wirtualna asystentka powinna obserwować kiedy jest  największe zainteresowanie fanów, które posty mają największe zasięgi oraz maksymalną ilość komentarzy. A jeśli mowa o komentarzach, to płynnie przechodzimy do kolejnej funkcji, która wpisuje się, w prowadzenie Facebooka przez wirtualną asystentkę. Jest nią:

  1. Moderacja komentarzy i odpowiadanie na nie

To bardzo ważny element obsługi Facebooka. Zastanów się, czy chcesz, aby wirtualna asystentka odpowiadała na komentarze fanów pod postem. Jak ma postępować w przypadku niewygodnych komentarzy. Czy ustalicie jakieś schematy odpowiedzi, albo czy jej autorskie odpowiedzi będziesz zatwierdzał przed ich publikacją. Dogadajcie się ile czasu ma asystentka na taką odpowiedź. Ważne jest abyś zdawał sobie również sprawę z tego, że obsługa facebooka przez WA nie może trwać 24 godziny,
a jeśli nawet by tak było to stawka WA za taką pracę mogłaby przerosnąć Twoje możliwości.

  1. Messenger

Do tej pory nie zdarzyło mi się jeszcze odpowiadać na wiadomości fanów. Przyznam szczerze, że w moim przypadku wiązałoby się to z dostępem np. do sklepu internetowego, magazynu, bądź kalendarza klienta. Odpowiadanie na wiadomości to już trochę wejście w obsługę klienta, dlatego na tym etapie warto stworzyć sobie schematy odpowiedzi, które WA będzie mogła wysłać do klienta, z numerem telefonu lub adresem mailowym osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem. Jeśli jednak chcesz zlecić wirtualnej asystentce obsługę klienta przez Messenger, to jak najbardziej jest to możliwe, z pewnością wiąże się to z większym zaangażowaniem asystentki.

  1. Reklama na Facebooku

Przyznam, że to moja ulubiona kwestia związana z rozwojem strony na Facebooku. Dotyczy świeżych stron, których właściciele chcą zbudować lojalną społeczność związaną z ich marką, na lata. Chcą mieć wśród swoich fanów klientów, którzy aktywnie będą wspierali rozwój nie tylko social mediów, ale też marki. Dotyczy także firm, które chcą rozreklamować i promować nowe produkty, usługi i wydarzenia  Ustawianie reklamy na Facebooku przez WA, wiążę się z nadaniem jej większych uprawnień, tak aby miała dostęp do Messengera Reklam. Wirtualna asystentka musi dobrze znać Twoją grupę docelową, aby skutecznie nakierować reklamę bez przepalania budżetu. Nie każda WA podejmuje się reklamowania firmy swojego klienta w social mediach.

Mam nadzieję, że rozjaśniłam Ci kwestię związaną z zagadnieniem jakim jest  prowadzenie Facebooka przez wirtualną asystentkę. Jeśli zastanawiasz się nad zleceniem opieki nad stroną facebookową wirtualnej asystentce, to zapraszam Cię do kontaktu. Dowiedz się co jeszcze możesz oddelegować wirtualnej asystentce.

Zostaw Komentarz