Po co mi strona internetowa?

with Brak komentarzy

Po co mi strona internetowa, skoro mam Facebooka? Pyta właściciel firmy.  Ma wątpliwości. Ja to rozumiem.  W dobie mocno rozwiniętych social mediów rozumiem to idealnie. A poza tym postawienie strony internetowej jest sporą inwestycją. Dobrze skrojona kosztuje czasem więcej niż kilka tysięcy złotych. Na Facebooku jest za darmo.

Facebook, który nie bez przyczyny jest nazywany Facebogiem, daje nam nieograniczone możliwości rozkwitu marki. Instagram także. Oferta, usługi, sklep, obsługa klienta przez Messenger, relacje z fanami każdego dnia…

Wszystko! Za darmo!

Wszystko to możesz też stracić w ciągu jednego dnia. Bo strona na Facebooku nie jest Twoja. Jest tylko bezpłatnie dzierżawiona od Marka Zuckerberga… i to jest jeden z tych powodów, dla których warto mieć również stronę internetową. Jest ich oczywiście o wiele więcej, dlatego mam nadzieję, że zostaniesz ze mną dziś na dłużej. Zawsze przekonuję czytelnika na blogu tylko do dobrych decyzji 😊

 

Po co mi strona internetowa?

Po co mi strona internetowa

 

Twoja i tylko Twoja strona internetowa

 

Strona internetowa należy do Ciebie. Kupujesz domenę, miejsce na serwerze, regularnie opłacasz gorąca linie i nikt Ci nie może tego zabrać. Inaczej jest z Facebookiem, jest on  w pełni darmowy (jeszcze), ale nie jest Twój. Strona na Facebooku może zostać zablokowana, przez co nagle z dnia na dzień tracisz kontakt z klientami. Strona na Faceboooku może też zostać  zhakowana. I jest to bardzo nieprzyjemne w skutkach dla firmy.

Facebook wprowadza dużo zmian. W roku 2021 ( bo w tym roku pisze ten wpis) potraciliśmy recenzje, polubienia i zmienił się także layout. Nie mamy na niego wpływu, musimy się podporządkować.

Strona internetowa jest kreacją z  Twojej wyobraźni, jest skrojona przez programistę według Twojego pomysłu i zgodnie z Twoim potrzebami.

 

Kiedyś Cię znajdą i będziesz ekspertem w branży

 

Jak tę drugą połówkę na całe życie, tak i Ciebie w  sieci  w końcu znajdą Twoi czytelnicy. Oczywiście, jeśli tylko przygotujesz na stronę content – wartościowy, merytoryczny, który zatrzyma czytelnika i w konsekwencji przeprowadzi go przez ścieżkę zakupu. Stanie się on Twoim klientem i przyciągnie nowych odbiorców.  

Dobry content, wzbogacony o SEO zbuduje Twoją pozycję eksperta, pomoże w pozycjonowaniu strony i dosłownie wyrzuci ją na lepsze pozycje w Google. Zakładki O mnie, O firmie pozwolą czytelnikom lepiej Cię poznać. Będą wspierać budowanie Twojej marki osobistej lub marki Twojej firmy.

 

Newsletter

 

Zbudujesz bazę kontaktów i uwierz mi, nie ma nic cenniejszego. Żadne lajki na Fejsie, komentarze pod postami nie zastąpią Ci bazy, którą stworzy dla Ciebie newsletter. Jeśli Twoje treści będą ciekawe i opłacalne, jeśli zaoferujesz czytelnikom darmowe materiały w zamian za maila, to Twoja baza będzie rosła, w potencjalnych klientów zakupowych.

 

Dopieszczona oferta, która sprzedaje

 

To na stronie internetowej możesz zaprezentować w pełni swoją ofertę. Nie na Facebooku, tam braknie Ci miejsca. Poza tym ludzie tego nie czytają. Strona www służy temu, by zbudować ofertę, która ma obok contentu wesprzeć sprzedaż Twojego produktu. Możesz tu rozwiać wszelkie wątpliwości klienta. Skonstruuj ją tak, aby była zrozumiała. Złóż klientowi obietnicę i pokaż, jak ją spełnisz.

 

Własna strona internetowa daje wiele możliwości. Czat z klientem, sklep internetowy, formularz kontaktowy, blog. Na początku jednak musisz zrozumieć, jak strona będzie służyć Twojej firmie, wyznaczyć cele i zaplanować treści, które umożliwią ich realizacje.

Mam nadzieję, że Cię przekonałam do inwestycji w stronę internetową, jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie strony, tworzeniu contentu i opisów to serdecznie zapraszam do rozmowy i współpracy.

 

Dziękuję za Twój czas 🙂

 

 

Zostaw Komentarz