Jak wybrać wirtualną asystentkę?

with Brak komentarzy

Jesteś świadomym przedsiębiorcą. Budujesz swoją markę od podstaw, dbasz o nią, dopieszczasz. Nikogo nie dziwi, że  na pewnym etapie jej rozwój przyspiesza kosmicznie i potrzebujesz wsparcia. Udzieli Ci go kompetentna i rzetelna asystentka. Wirtualna Asystentka. Kim będzie osoba, która wkroczy w kulisy Twojego biznesu. Nie mam pojęcia, na kogo padnie Twój wybór, ale mogę pomóc Ci znaleźć  odpowiedź na pytanie:

Jak wybrać wirtualną asystentkę?

Jeśli to pytanie wznieca iskrę niepokoju w Twojej głowie, to mój artykuł powinien ugasić tlący się ogień. Trochę wody wyleje, bo bądźmy ze sobą szczerzy, powierzasz komuś Twój sukces.

Aby uniknąć rozczarowania, do castingu na wirtualną asystentkę powinieneś się dobrze przygotować. Zadbaj o jasną poprawnie sformułowaną ofertę. Ważne, aby określała zakres zadań, które chcesz oddelegować i Twoje oczekiwania wobec wirtualnej asystentki. Potencjalne kandydatki będą zachwycone, jeśli wskażesz korzyści, które płyną ze współpracy z Tobą (np. elastyczny czas pracy, możliwość nauki nowego programu, dostęp do Twojego kursu)

 

Gdzie publikować ogłoszenie?

Ogłoszenie powinno zaistnieć w miejscu, gdzie jest szczególnie pożądane, czyli na grupach wirtualnych asystentek. Daj sobie czas i nie działaj nerwowo, zaznacz w ogłoszeniu,
że czekasz np. tydzień na oferty. Napisz, że osoby zainteresowane powinny odezwać się do Ciebie np. mailowo. Unikniesz odbierania niechcianych wiadomości przez Messenger.  

Przygotuj się na to, że możesz otrzymać od kilkudziesięciu do stu ofert.

 

Na co zwrócić uwagę ?

Na błędy. Jeśli kandydatka je popełnia, to prawdopodobnie będzie stawiała przysłowiowe byki podczas delegowanych zadań. Jeśli zlecisz jej obsługę klienta, pisanie treści, sporządzanie ofert to jest ryzyko, że będzie się mylić, a to odbije się niekorzystnie na Twoim wizerunku.

Sprawdź, czy kandydatka ma referencje od poprzednich i obecnych klientów. To ważne, aby wirtualna asystentka nie myliła się w zeznaniach złożonych w ofercie. Jeśli pisze, że pracowała w tej samej branży, poproś o referencje.  Nie możesz pozwolić, aby ktoś eksperymentował na Twoim biznesie.

 

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Zwróć uwagę na strony w mediach społecznościowych i na stronę www. Tam wirtualna asystentka prezentuje swój wizerunek, publikuje treści, dzieli się swoją wiedzą. Tam powstaje jej marka. Spójrz na język, jakim się posługuje. Czy rezonuje z Tobą?

 

Twój budżet, a stawki wirtualnych asystentek

Zerknij w cennik i zastanów się, czy oferowana stawka Ci odpowiada. Masz przeznaczony budżet na wirtualną asystentkę, więc skonfrontuj go z cennikiem wirtualnej asystentki.
Nie ufaj niskim stawkom. Niska cena za usługę oznacza zazwyczaj niską jakość pracy, ponieważ osoba, która chce i potrzebuje zarobić, musi pokryć koszty związane z działalnością. W związku z tym, jeśli jej praca kosztuje mniej, niż innych asystentek, to oznacza, że musi wykonać jej więcej, szybciej, bo doba ma tylko 24 godziny. Jest spore prawdopodobieństwo, że będzie pracować niedokładnie.

 

Umiejętności są ważne.

Sprawdź w ofercie informacje związane z kompetencjami i umiejętnościami wirtualnej asystentki. Jeśli nie ma tego na piśmie, to dopytaj. Być może wirtualna asystentka ma kwalifikacje, które będą przydatne dla Twojej marki nie tylko w danej chwili, ale także w  przyszłości. Warto się nad tym zastanowić już teraz.

 

Umowa o współpracy i umowa o poufności

Jeśli powierzasz swój biznes w  ręce wirtualnej asystentki, to powinieneś zadbać o bezpieczeństwo danych firmowych. Zapytaj wirtualną asystentkę o umowę współpracy i umowę o zachowaniu poufności. Nie chcesz, chyba aby strategiczne informacje dostały się w niepowołane uszy.

To jak wybrać wirtualną asystentkę? Mądrze. Nie działaj pochopnie, pamiętaj, że ktoś będzie wspierał Cię w budowaniu sukcesu. Nie daj się ponieść na fali niskiej ceny, bo możesz być niemile zaskoczony jakością świadczonych usług. Zapraszam Cię także do lektury artykułu o zaufaniu względem wirtualnej asystentki.

Dziękuję za Twój cenny czas 🙂

 

 

 

 

 

Zostaw Komentarz