Co możesz oddelegować Wirtualnej Asystentce?
Twoja firma zaczyna działać coraz prężniej. Brakuje Ci czasu na regularne dbanie o rozwój Twojej marki. Skrzynka mailowa pęka w szwach, pracy przybywa z każdym dniem. Zaczynasz myśleć o zatrudnieniu Wirtualnej Asystentki i pewnie zadajesz sobie pytanie: co możesz oddelegować wirtualnej asystentce? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać, dlatego dziś z wielką chęcią pomogę Ci rozwiać wszelkie wątpliwości.
Być może myślisz sobie, że Wirtualnej Asystentce można oddelegować wszystko. Zazwyczaj osoby wykonujące ten zawód mają sporo umiejętności. Są dobrze wyspecjalizowane i cały czas podnoszą swoje kwalifikacje. Prowadzą klientom biuro, robią grafiki, kontaktują się telefonicznie z podwykonawcami, prowadzą kanały w mediach społecznościowych. Wiele asystentek wspiera swoich klientów w ich osobistych sprawach, rezerwując np. wizytę u dentysty, szukając zajęć pozalekcyjnych dla ich podopiecznych. Tym samym zasługują na miano człowieka orkiestry. Są jednak sprawy, których Wirtualna Asystentka nie powinna załatwiać za swojego klienta. Zanim przejdziemy do rozważań na temat, jakie działania możesz powierzyć Wirtualnej Asystentce, zastanówmy się nad tym:
Czego nie powinieneś oddelegowywać Wirtualnej Asystentce?
Przykład pierwszy: Wystartowałeś z własnym biznesem, masz zbudowaną bazę klientów i chciałbyś, aby wirtualna asystentka zadzwoniła do każdego z nich i zapytała o zainteresowanie Twoją ofertą. Błąd. Na początku rozwoju firmy sam powinieneś poznać rynek, sam powinieneś zapukać do drzwi Twoich klientów i zaoferować im swoje usługi. Ważne jest to, abyś poznał ich potrzeby, problemy. Dzięki temu wciąż możesz pracować nad swoją ofertą i doskonalić swoje usługi. Na późniejszym etapie śmiało wprowadź w temat swoją asystentkę.
Przykład drugi. Załóżmy, że masz konto na Facebooku i zaangażowaną społeczność. Posiadasz grupę, na której udzielasz eksperckich rad. Sam zbudowałeś społeczność, w związku z tym Twoi followersi chcą kontaktować się z Tobą. Widzą, że jesteś specjalistą w branży. Ciężko byłoby im odnaleźć się z sytuacji, w której nagle jakaś Pani Kasia próbuje uzasadnić im wyższość zastosowania filtru A, nad filtrem B w niecce basenowej dwojąc się przy tym i trojąc. To Ty jesteś ekspertem w swoim biznesie.
W czym jeszcze jesteś najlepszy w swojej firmie?
Przykład trzeci. Prowadzisz na stronie bloga. W planach jest post związany z zastosowaniem Twojego najnowszego produktu, jakim jest haczyk z cienkiego drutu zaopatrzony w zadzior, przydatny podczas łowienia ryb. Stworzenie takiego wpisu przez WA ma uzasadnienie wówczas, jeśli Twoja asystentka jest Copywriterem i otrzyma od Ciebie bibliografię do tworzonej treści i wszelkie inne wytyczne, a jej zadaniem będzie ujęcie tematu w zgrabny i przyjemny dla oka czytelnika wpis pod wyszukiwarkę SEO. W przeciwnym razie uwierz mi, wyjdzie z tego totalna katastrofa.
Przykład czwarty. Wirtualna Asystentka nie poprowadzi za Ciebie Webinaru. Dla przykładu jesteś pedagogiem – doradcą z zakresu wychowania dzieci i masz w planach Webinar na temat: Co zrobić, aby Twoje dziecko zaczęło Cię słuchać? Bezdzietna WA raczej kiepsko wypadnie, zastępując Cię w tej roli, a nawet jeśli ma dzieci, to chyba wolałaby wystąpić w roli słuchacza niż prelegenta. Ta sama zasada dotyczyć będzie live na FB lub IG. Twoi obserwatorzy chcą widzieć i słuchać Ciebie, specjalisty w danej branży.
Co możesz oddelegować Wirtualnej Asystentce?
– przygotowanie oferty dla Twoich potencjalnych i obecnych klientów, przygotowanie E-booka , dostarczając materiały i wytyczne
– przygotowanie newslettera, osadzenie newslettera na stronie internetowej, zarzadzanie automatyzacją
– administrację strony internetowej i umieszczanie Twoich wpisów zgodnie z zasadami SEO
– prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych, przygotowanie planu postów, umieszczanie postów na FB, monitorowanie konta społecznościowego, reklamę przy dokładnym określeniu grupy docelowej
– prowadzenie kalendarza Twoich spotkań i wydarzeń firmowych
– copywriting i korekta tekstów
– research
– przygotowanie eventu
– zrobienie grafik lub projektów wizytówek itp.
– montaż filmów i podcastów
– tłumaczenia
Jeśli chcesz wiedzieć, co jeszcze możesz, oddelegować Wirtualnej Asystentce to zajrzyj na stronę z moją ofertą. Każda Asystentka ma inny zakres działań i specjalizuje się w innej dziecinie. Jeśli zastanawiasz się nad powierzeniem części swoich obowiązków Wirtualnej Asystentce, to zapraszam Cię do kontaktu ze mną w celu omówienia Twoich potrzeb i moich możliwości.
Zostaw Komentarz